June 17, 2014

Farewell :')

p/s : For today's post I will write in both English and Malay, thank you :)

Panjang gila kan mukadimah dia mesti korang malas nak baca kan? :3

Hi all. It's been a long long long time I do not update my blog. So as for today I would like to share my special occasion with you :) *amboi dah macam presentation hihi* Actually today was my last day at UITM and I'll be going to INTEC very very soon. I bet you all want to know why I quit UITM and go for INTEC right? Well, the reason is I can't cope with this course sebab dia banyak kira kira and somehow I don't like programming. Nampak je muka macam lepak gila buat coding padahal otak kat dalam dah serabut nak fikir. Eventhough at previous school I learned about computer programming tapi tak semestinya kita kena ambik course tu jugak kat universiti. So I decided to quit this sem sebab Calculus. That thing ruined my CGPA. Semua dah cun then suddenly Calculus failed. F pulak tu kalau D takpe jugak gagal bermaruah kata kau haha. Tapi janganlah cakap " hekeleh sebab gagal sekali je dah quit? " Yes guys memang nampak macam tak masuk akal but I know myself. Bagilah repeat 3-4 kali pun I still can't so better I quit bila dah gagal sekali ni. Memang dah ditakdirkan I can't work together with calculation so I go with theory lah. At INTEC I go for Economics sebab dia theory semata so insyaallah I can do it and after 1 and a half year kalau pointer okay insyaallah I will fly to either Australia or New Zealand. Pray for me people :) So, today morning I woke up with anxiety grows wildly in myself *amboi ayat melampau sangat haha* Baju dah kemas cun elok dalam beg, barang barang pun dah masuk dalam satu beg besar. Memang berdebar-debar lah bangun pagi tadi serious talk sebab tak tahu macam mana nak cakap dengan classmates. Tak terbayang reaction diorang macam mana. Then dah mandi siap siap apa semua pukul 10 pergi kelas. Orang lain semua khusyuk belajar tengok buku tengok slide but me, my mind was not there. Eventually I acted dengan jayanya sebab sorang pun tak tahu that today was my last day except for Ziha and kak Iena lah sebab they already know. Sepanjang kelas tu memang resah gila fikir macam mana nak bagi tahu diorang lagi lagi Hanan dengan Fii cause they're the one yang rapat with me. So after class I told Jiha to gather the girls at downstairs dengan alasan nak ambik gambar. Memang masa tu tak payah cakaplah dup dap dup dap macam nak pecah jantung. So I went downstairs alone tunggu diorang semua turun. I thought semua ada tapi the boys blah terus so I decided to just tell the girls dulu lah. Mula mula bajet bajet macam nak ambik gambar. Dah ambik gambar gelak gelak apa semua I told them jangan lah balik lagi nak bagi tahu something ni and I finally said it " Hari ni last day aku kat UITM " Everyone was like seriouslah and I repeat myself " Ye hari ni aku last kat sini sebab aku pindah " and I burst into tears. Sedih dia tak payah cakaplah kan dah tak peduli orang keliling bantai menangis je. Masa tu all I was thinking were Hanan and Fii. Sedih memang sedih tapi nak buat macam mana takkan nak tengok diorang lulus pointer 3 above but me? Keep repeating and repeating. Malu kott kena extend. So I kuatkan semangat and I manage to tell them *applause sikit heee* Okay stop cerita nanti menangis lagi tak pasal pasal je balik Jengka malam ni jugak *amboi over*

To CS1103H,

Kak Iena, good luck in everything you do :'D
Khira, even tak rapat and baru nak kenal sebab 2 sem sebilik but ....... nak tengok 1 litre of tears jugak :'c
Farah, pun agak tak rapat, sebenarnya banyak nak cakap tapi banyak lagi nak mintak maaf so I'm sorry for everything :'c
Farehah, rindu nak kacau kau melatah cucuk cucuk pinggang kau :'c
Muza, tak jumpa dah Muza the psycho kid :'c
Nad, lain kali jumpa kau kena angkat aku tau hihi :')
Tiqah, keep your pointer high okay nanti kalau belajar oversea boleh jumpa :')
Azie, siapa nak ambik gambar buruk dengan aku lagi weh lepas ni? :'c
Rina, sorry selalu gurau pukul pukul kau tapi kau buat don't know je. Sorry eh Rina :')
Wani, pun tak berapa nak rapat jugak but nice to know that you are an EXO stans hihi :'D
Ain, tak boleh dengar Ain merepek lagi dah lepas ni :'c
Farzana, satu satunya orang yang berani 18++ dengan aku haha will miss you :')
Jiha, nanti kita pergi Kuantan sama sama lagi, Jiha drive hihi :'D
Izzani, nothing much to say tapi sorry ye kalau buat Izzani sakit hati :')
Ziha, haaa dah 4 tahun kenal tak tahu nak cakap apa semua dah cakap haha :'D
And lastly to Fii and Hanan, banyak benda sebenarnya nak cakap tapi takpe I'll try short listkan.
Fii, we used to be in the same room for 1 sem sampai kau pun tak larat layan perangai aku yang tak senonoh ni. Tahu bila aku mengantuk, tahu kalau aku lapar apa aku buat, tahu semua lah senang cerita. Thanks sebab jaga aku masa aku demam, teman aku pergi hospital masa aku kena sengat hari tu *jangan gelak lah woi brrr*, teman basuh baju sidai baju malam malam buta, teman mandi dekat audi masa takde air, tolong belikan makanan masa aku malas nak turun DM, layan aku bila aku bosan, takde kerja nak selfie lah buat video sakai lah apalah, thanks dengar cerita aku pasal kaum Adam, thanks jugak sebab dapat terima penjelasan aku pasal buaya Comodo walaupun kau sakit hati.
Hanan, at first we were strangers but now we're like sisters. Thanks sebab pergi kelas dengan aku masa awal part 1 dulu kalau tak kita tak kenal rapat macam ni, teman aku pergi tutti bila tetiba teringin nak makan, ajar aku Discrete Maths sebab masa tu aku dah menangis nangis dalam kelas sebab tak faham sepatah haram apa madam ajar, layan lawak bodoh aku walaupun aku rasa macam tak kelakar je lol and lastly thank you to Fii and Hanan sebab teman buat kerja gila pergi Jerantut semata nak makan McD. I'll always remember that :')
Last but not least thank you to all H-Girls sebab sudi jadi kawan aku yang tak berapa nak senonoh lagi tidak bersahsiah serta tidak berwawasan ni. Thank you because you all have been a great friends to me, received all my flaws and being nice to me. Thank you so much girls. I'll never forget H-Girls :') Sekian, sila lap air mata anda. Nah tisu *hulur tisu secara virtual* :'D














No comments:

Post a Comment